Orosháza Város Önkormányzata az ÁROP-1.A.5. 2013. kódszámú „Szervezetfejlesztés a konvergencia régiókban lévő önkormányzatok számára” című pályázat keretében kötelezően teljesítendő projektelemként, lakossági igényfelmérést végeztetett az orosházi lakosok körében az önkormányzat, illetve az önkormányzat intézményeinek tevékenységével, munkájával kapcsolatban.
Az adatfelvétel telefonos interjú, személyes interjú, illetve a kérdőív önkéntes kitöltése segítségével valósult meg 1500 fős mintán. Az első adatfelvételre 2014. április 30. és május 9. között került sor Orosházán.
A kutatások célja, hogy megismerje az ügyfelek véleményét Orosháza Város Önkormányzata tevékenységével, szolgáltatásaival kapcsolatban. A projekt végén, előreláthatólag 2014 novemberében lezajló második kutatásnak a célja a szervezetfejlesztési projekt rövidtávú hatásainak feltárása, ismertetése.
A polgármesteri hivatal ügyfélfogadási idejével a megkérdezettek túlnyomó többsége, 65 százaléka elégedett. Mindössze a válaszadók alig több mint ötöde véli úgy, hogy tarthatna tovább, illetve más időintervallumban az ügyfélfogadás. A visszajelzések alapján kijelenthető, hogy a mindennapos ügyfélfogadási rend bevezetése találkozott az ügyfelek elképzeléseivel, igényeivel.
A felmérések egyértelműen kimutatták, hogy a lakosság elsősorban személyesen és telefonon keresztül szeret informálódni az ügyintézés előtt. Ugyancsak megállapítható, hogy ezen szokásukon az orosháziak a jövőben sem kívánnak drasztikusan változtatni.
Mindössze hat százaléka a megkérdezetteknek válaszolt úgy, hogy többszöri nekifutásra sem sikerül elintéznie ügyét, amivel a polgármesteri hivatalhoz fordult. A válaszadók több mint fele elsőre el tudja intézni ügyes –bajos dolgát az Orosházi Polgármesteri Hivatalban.