Panasz vagy közérdekű bejelentés
a Panasztörvény szerint

A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény értelmében mindenkinek joga van ahhoz, hogy egyedül vagy másokkal együtt írásban vagy szóban panasszal és közérdekű bejelentéssel forduljon a panasszal vagy a közérdekű bejelentéssel összefüggő tárgykörben eljárásra jogosult szervhez.

A törvény alapján a panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá.

A panasz javaslatot is tartalmazhat.  

A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja.

A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.

Orosháza Város Önkormányzatához és az Orosházi Polgármesteri Hivatalhoz a panasz vagy a közérdekű bejelentés megtehető szóban (személyesen, zöld vonalon az ingyenesen hívható +36-80-931-001 telefonszámon vagy egyéb telefonos elérhetőségen) vagy írásban (személyesen behozva, postai úton, ügyfélkapun, cégkapun, e-mailen), illetve a közérdekű bejelentés megtehető elektronikus úton az alapvető jogok biztosa által üzemeltetett “közérdekű bejelentések védett elektronikus rendszerében”.

A bejelentés ügyintézésére Orosháza Város Önkormányzata és az Orosházi Polgármesteri Hivatal Közérdekű bejelentések és panaszok kezelésének eljárásrendjéről szóló szabályzata irányadó.

Powered By EmbedPress

Lap olvasása Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Scroll to Top
Orosháza Önkormányzatának honlapja