Pályázati Felhívás üzlethelyiség bérbevételére

Orosháza Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) a lakások és helyiségek bérletére és elidegenítésére vonatkozó szabályokról szóló 12/2025. (VII.8.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Lakásrendelet) alapján, 338/2025. (X.28.) K.t. számú határozatával pályázatot ír ki Orosháza Város Önkormányzatának tulajdonában álló üzlethelyiség bérleti jogának elnyerése céljából.

Orosháza Város Önkormányzata az alábbi üzlethelyiség bérleti jogának elnyerésére pályázatot hirdet, határozatlan időre:

  • 5900 Orosháza, Szabadság tér 5. földszint 2. szám alatti, 84 m2 alapterületű, HRSZ: 2936/2, irodahelyiséget magában foglaló ingatlanrész (1 előtér, 2 iroda, 1 pénztárhelyiség, 1 mosdó, 2 WC) rendezett, kialakított, összközműves, műemlék épület, üzlethelyiség, fizetendő havi bérleti díj alsó határa: 250.000. – Ft + ÁFA, a bérleti díj évente az előző évi fogyasztói árindexnek megfelelően emelkedhet.

A Lakásrendelet 56. § (1) bekezdés b) pontja szerinti felhasználási cél és a helyiségben folytatható tevékenységre vonatkozóan a településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról szóló 280/2024. (IX.30.) számú Korm. rendeletben szereplő előírások és Orosháza Város Önkormányzat Képviselő-testületének Orosháza Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló 9/2017. (III.31.) önkormányzati rendelet övezeti besorolásokra vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

A pályázat benyújtásának helye:

Orosházi Polgármesteri Hivatal Lakás- és Helyiséggazdálkodási Csoport, 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6.

 A pályázat benyújtásának határideje: 2025. január 9. 12:00. óra

A pályázat benyújtásának módja:

Írásban, zárt borítékban, a Lakásrendeletben meghatározott tartalmakkal, postai úton vagy személyesen az Orosházi Polgármesteri Hivatal Lakás- és Helyiséggazdálkodási Csoportnál ügyfélfogadási időben (hétfőn 8.00 – 12.00 óra,12:30 -17:00 óra, szerda 8:00 – 12:00 óra, 12:30 – 16.00 óra és csütörtök 8.00 – 12.00 óra). Bővebb felvilágosítás az Orosházi Polgármesteri Hivatal Lakás- és Helyiséggazdálkodási Csoportjánál kérhető. Telefonszám: 06-68/514-288 és mobilszám: 06-70/646-16-55.

A borítékon kérjük feltüntetni: Pályázat a 2936/2 hrsz-ú üzlethelyiség bérbevételére.

A pályázatot írásban kell benyújtani, amelynek tartalmaznia kell:

  1. a pályázó nevét és címét, (székhelyét, adószámát)
  2. általa ajánlott havi bérleti díj összegét,
  3. a pályázati felhívásban foglalt feltételek elfogadásáról szóló nyilatkozatot,
  4. a pályázó által tervezett felhasználás célját.

A pályázati dokumentációhoz a pályázónak mellékelnie kell:

  1. a tevékenység végzésére jogosító okirat másolatát,
  2. jogi személy pályázó esetén előző évi mérleget, aktuális negyedéves főkönyvi kivonatát,
  3. NAV által kiállított tartozásmentesség-igazolást,
  4. közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazást, amennyiben a pályázati dokumentációt nem a pályázó nyújtja be,
  5. a pályázó hozzájáruló nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a pályázatot a Képviselő-testület nyílt ülésen bírálja el.

A határidőn túl beérkezett pályázat érvénytelen.

A beérkezett pályázatokat alaki és tartalmi szempontból a Lakás- és Helyiséggazdálkodási Csoport ellenőrzi, szükség szerint 10 napos határidő tűzésével írásban felhívja a pályázót hiánypótlásra, amelynek elmulasztása a pályázatból történő kizárását vonja maga után.

A pályázat elbírálása a Lakásrendelet alapján történik, mely szerint a pályázatokat a Képviselő-testület nyílt ülésen bírálja el.

Helyiségre bérleti szerződés azzal a természetes személlyel, jogi személlyel vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társasággal köthető, aki a pályázati eljárás során a legmagasabb összegű bérleti díj fizetésére tett ajánlatot.

Nem köthető helyiségbérleti szerződés azzal, akinek az állam, az Önkormányzat vagy a Polgármesteri Hivatal felé lejárt tartozása van.

Ha az előírt határidőben csak egy pályázatot nyújtanak be, és az a feltételeknek megfelel, a pályázóval a bérleti szerződés megköthető.

Több legmagasabb összegű bérleti díjra benyújtott érvényes pályázat esetén pályázati tárgyalást kell tartani a Lakásrendelet 28. § (2) és (3) bekezdésében foglaltak szerint azzal, hogy a tárgyaláson a Pénzügyi Bizottság elnöke vagy tagja, az érvényes pályázattal rendelkező pályázók és a jegyzőkönyvvezető vesz részt.

A pályázat nyertesét és a második helyezett pályázó személyét a Képviselő-testület állapítja meg.

A lakásrendelet 63. § (3) bekezdése alapján a helyiségbérleti szerződésben legalább 2 havi bérleti díjnak megfelelő óvadék kikötése kötelező, melynek megfizetésére, felhasználására, illetve visszafizetésére a 31. § (3) bekezdésében foglaltak az irányadók. A Rendelet 31. § (3) bekezdésének üzlethelyiségekre történő értelmezése szerint a szerződés aláírását követően, a birtokba vételt megelőzően a bérlő köteles egyösszegben megfizetni az óvadékot, mely összeget az Önkormányzat jogosult felhasználni, ha a Bérlő a bérleti szerződésből eredő fizetési kötelezettségét megszegi, vagy az üzlethelyiségben, annak használata során kárt okoz. Egyebekben az óvadék összege a bérleti szerződés megszűnésekor a bérlő részére visszafizetésre kerül.

A pályázat eredményének közlése:

Orosháza Város Önkormányzat Képviselő-testületi ülését követő 15 napon belül írásban.

                          

Orosháza Város Önkormányzat képviseletében
Raffai János polgármester s.k.

Lap olvasása Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Scroll to Top
Orosháza Önkormányzatának honlapja