Panasz vagy közérdekű bejelentés
a Panasztörvény szerint
A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény értelmében mindenkinek joga van ahhoz, hogy egyedül vagy másokkal együtt írásban vagy szóban panasszal és közérdekű bejelentéssel forduljon a panasszal vagy a közérdekű bejelentéssel összefüggő tárgykörben eljárásra jogosult szervhez.
A törvény alapján a panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá.
A panasz javaslatot is tartalmazhat.
A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja.
A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
Orosháza Város Önkormányzatához és az Orosházi Polgármesteri Hivatalhoz a panasz vagy a közérdekű bejelentés megtehető szóban (személyesen, zöld vonalon az ingyenesen hívható +36-80-931-001 telefonszámon vagy egyéb telefonos elérhetőségen) vagy írásban (személyesen behozva, postai úton, ügyfélkapun, cégkapun, e-mailen), illetve a közérdekű bejelentés megtehető elektronikus úton az alapvető jogok biztosa által üzemeltetett “közérdekű bejelentések védett elektronikus rendszerében”.
A bejelentés ügyintézésére Orosháza Város Önkormányzata és az Orosházi Polgármesteri Hivatal Közérdekű bejelentések és panaszok kezelésének eljárásrendjéről szóló szabályzata irányadó.
Powered By EmbedPress